söndag 7 juni 2009

Trädgårdsinspiration.


Idag var jag ute på en liten trädgårdsrunda med betoning "liten". Här i Nv.Skåne har det i helgen varit trädgårdsrunda som innebär att man får besöka utvalda privat trädgårdar. Jag har som mål att försöka att besöka ett par nya varje sommar.
Denna sommaren väckte min nyfikenhet på en trädgård som Marika Csiger-Axelsson har inne i centrala Höganäs. När vi kommer fram så möts vi av ett lite kärt gathus och väl inne i trädgården så bara omfamnar denna gröna oas oss. En trädgård bestående av flera olika små rum i trädgården samt massor med härliga stilleben


En trädgård där jag kände att man lätt kunde drömma sig bort vilket vi lätt gjorde.....


Vad sägs om ett badkar med guldfiskar!


Vallmo som är bara helt gudomliga ett litet växthus och varför inte en egen lägereld.
Något för alla sinnen!


A tout à l´heure !

3 kommentarer :

  1. Vad mycket fint! Det var meningen att jag skulle ut med en väninna hela söndagen men det gick helt galet och vi kom inte iväg överhuvudtaget :( Synd!

    Ha en skön vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Så härligt med öppna trädgårdar. Det är en sådan lisa för själen att få strosa i någons trädgård. Kram Merja

    SvaraRadera
  3. Hej Marie,
    Så fina bilder!
    Missade helt öppna trädgårdar.
    Får satsa på nästa år.
    Kram Marie

    SvaraRadera