lördag 19 september 2009

Magasinet Jeanne d´Arc living


Igår fick jag leverans med det nya magasinet från Jeanne d´Arc living. Alltid en höjdare när det kommer och jag blev inte besviken det kan jag lova!
Denna tiden är perfekt för att kunna sätta sig ner och njuta av en bra tidning och ta in all inpiration.

Det är inte utan att man småleer i mellan åt när man ser visa saker i de olika reportagen som en gammal bil, vykortshållare, krukor, kuddar osv.
Många av dessa ting finns i butiken eller som är väldigt snarlika.....

Ett reportage som jag fastnade för var Vivians Rustikke Loft.
Hon har verkligen lyckats med att göra en härlig mix på med gammalt o nytt och även blandat in lite mörkare detaljer.



Du som brukar komma och hämta tidningen i butiken, vänta inte förlänge då antalet är begränsat och jag har inte så många ex av tidningen.

Ha nu en riktigt skön helg och njut av sensommaren!!

A tout à l´heure !

6 kommentarer :

  1. Så mycket fint Marie! Jag hade hoppats kunna komma ut till dig imorgon men så blev vi bortbjudan på morgonkvisten och på eftermiddagen har stora pojken gymnastik. Kanske kan jag lämna honom där ensam ett litet tag... vi får se om jag dyker upp :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Marie, tack för omtanken, det behöver jag just nu. Tyvärr tror jag att lilla Loppan är förlorad. Vi har varit och letat både idag och igår samt delat ut flygblad. Jag har mina misstankar om vad som kan ha hänt men inga bevis. Men det sista som lämnar en är ju hoppet.

    Kan du skicka mig ett ex av tidningen så sätter jag in pengar på ditt konto.

    Kram Merja

    SvaraRadera
  3. Alltid så spännande en fantastisk tidning! Kraam susanne

    SvaraRadera
  4. Har precis hittat hit till sidan och den är verkligen inspirerande!

    SvaraRadera
  5. Tack för den fina kommentaren på min nyligen upplagda blogg! Respons på det man gör är alltid bra att få. Att ha en egen inredningsbutik har varit en dröm länge. Men en fråga: om du hittar något verkligen fint kan du sälja det då? Och om man hittar många fina saker som man kämpat för, hur kan man skiljas från dem?? :-) frågar en som aldrig haft affär...

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Mitt exemplar av Magasinet kommer idag!
    Ska bli så mysigt att sätta sig men en kopp the och läsa sen!
    Bilderna är så vackra!

    Camilla

    SvaraRadera